Voorwaarden Hersteldienst

Algemene voorwaarden herstellingsdienst Tecnico bvba

  • De onderzoekskosten bedragen 45€ inclusief btw en dienen altijd vooraf betaald te worden. Deze dienen contant betaald te worden bij het inleveren van uw toestel of dienen op voorhand betaald te worden via eerder gemailde betaal-link. Pas na het ontvangen deze betaling wordt het toestel nagekeken voor herstel.
  • De onderzoekkost dient u vooraf te betalen en wordt verrekend bij de totale herstellingskost. Bij het betalen van deze onderzoekkost, gaat u ter gelijke tijd akkoord met de reparatievoorwaarden van Tecnico bvba.
  • Indien de totale herstellingskost (exclusief transportkosten, inclusief onderzoekskost van 45€ incl btw) maximum 150€ incl. btw bedraagt, zal deze herstelling uitgevoerd worden zonder akkoord van de klant. Er zal enkel een toelating voor een herstelling gevraagd worden indien de herstellingskost boven 150€ incl. btw (exclusief transportkosten) zal bedragen. De toelating zal dan via mail/telefoon gevraagd worden. Deze herstellingskost van boven de 150€ incl. btw dient op voorhand betaald te worden via gemailde betaal-link of contant ter plaatse.
  • Bij niet akkoord van de prijsopgave/offerte van de herstellingskost boven de 150€ incl. btw, ontvangt u de onderzoekskosten van 45€ incl. btw niet terug. Indien u overgaat tot de aankoop in onze winkel van een nieuwe Melitta volautomatische espressomachine, kunt deze onderzoekkost van 45€ incl. btw recupereren. 
  • Na reparatie van uw toestel heeft u drie (3) maanden garantie op de uitgevoerde reparatie door Tecnico bvba.
  • (Her-) Reparaties dewelke voortkomen uit slecht of niet uitgevoerd onderhoud of kalkschade vallen niet onder garantie.
  • De toestellen die niet binnen de maand na de melding “hersteld te zijn” niet worden opgehaald, dit na schriftelijk aanmanen of via mail, vervalt het eigendomsrecht en wordt de machine vernietigd. Tenzij anders schriftelijk overeengekomen.
  • Toestellen die door de klant werden binnen gebracht ter herstelling en hersteld zijn, kan de afhaling gebeuren na bevestiging van de reparatie. Bij deze afhaling dient de herstellingskost ter plaatse betaald te worden. De betaling kan ook op voorhand gebeuren via gemailde betaal-link, indien overeengekomen.
  • Zorg dat alle losse onderdelen (zoals watertank, lekbak, residubakje, deksels, stoompijpje, cappuccinatore, etc.) bij het toestel aanwezig zijn, om een compleet nazicht te kunnen uitvoeren tijdens herstelling van het toestel.
  • Het toestel dient ontdaan te worden van koffiebonen, spoelwater uit lekbak, koffie-pads uit residu-bakje en water uit de watertank. Dit om vocht- en contaminatie-problemen te voorkomen tijdens het transport. De waterfilter dient verwijdert te worden voor transport, dit om uitdroging van de filter te voorkomen. Een uitgedroogde waterfilter is niet meer bruikbaar. U kunt deze in een bakje met water bewaren tot na herstel en dan weer gebruiken.
  • Te sterk vervuilde toestellen zullen geweigerd worden voor herstelling.
  • Tecnico bvba is niet aansprakelijk voor schade die opgelopen zou zijn tijdens het transport naar en van de werkplaats. (Tip: indien mogelijk transporteren in originele verpakking inclusief vulmateriaal van het aangekochte toestel) 
  • Bij afhaling geldt de inlever-strook als enige geldig bewijsstuk voor afhaling.
  • Zendingen van onderdelen of brieven die ongefrankeerd aangeboden worden, zullen ten alle tijden geweigerd worden en niet in ontvangst genomen worden.
  • Transportkosten worden hierbij niet inbegrepen en zijn dus steeds ten koste van de klant. Verzeker altijd uw zending voor transport.
  • De klant dient altijd het te herstellen toestel zelf binnen te leveren en na herstel terug op te halen. Dit om te besparen op de transportkosten die hoog kunnen oplopen en steeds ten laste zijn van de klant. (Transportkosten heen/terug, verzekering, eventuele transportschade, nieuwe nodige verpakkingen, …)